Skip to main content
  • Warto wiedzieć
  • Klucz U2F – nowa metoda logowania do Systemu Bankowości Internetowej

Klucz U2F – nowa metoda logowania do Systemu Bankowości Internetowej

    Klucz bezpieczeństwa U2F – to urządzenie z wejściem USB, które wyglądem przypomina pendrive. Służy do bezpiecznego potwierdzania tożsamości, gdy System Bankowości Internetowej wymaga uwierzytelniania dwuskładnikowego. Dzięki zastosowaniu takiego klucza osoba niepożądana np. cyberprzestępca, który nie ma dostępu do klucza klienta, nie zaloguje się do Systemu Bankowości Internetowej, nawet jeśli pozna jego login i hasło.

    Klucz bezpieczeństwa może zastąpić dotychczasową metodę dodatkowego potwierdzenia logowania, tj. podanie kodu SMS wraz z kodem uwierzytelnienia lub akceptację powiadomienia Push wraz z podaniem kodu e-PIN do aplikacji. Klucza można używać do logowania na komputerze, logowanie do aplikacji Nasz Bank pozostaje bez zmian.

    Korzystanie z klucza bezpieczeństwa jest całkowicie dobrowolne dla klienta. Jeśli zdecyduje się na jego stosowanie, zyska dodatkową warstwę ochrony w sieci, co wzmocni bezpieczeństwo logowania do Systemu Bankowości Internetowej. W obliczu rosnącej liczby oszustw socjotechnicznych i działań cyberprzestępców, którzy dążą do pozyskania danych osobowych lub kradzieży pieniędzy, warto podkreślić, że phishing to jedna z najczęstszych metod stosowanych przez oszustów. Klucze bezpieczeństwa stanowią jedną z form obrony przed skutkami takich ataków. Dzięki ich zastosowaniu nawet w sytuacji, gdy login i hasło zostaną skradzione, logowanie na konto nie będzie możliwe bez użycia klucza.

    Klient, który korzysta z klucza bezpieczeństwa, transakcje i dyspozycje w Systemie Bankowości Internetowej będzie nadal potwierdzał w taki sam sposób jak dotąd, tj. w aplikacji mobilnej Nasz Bank lub za pomocą kodów SMS.

     

    Jak zacząć korzystać z klucza?

    • Kup klucz bezpieczeństwa – możesz to zrobić w popularnych sklepach z elektroniką
    • Zaloguj się do Systemu Bankowości Internetowej
    • Dodaj klucz bezpieczeństwa – wybierz Ustawienia → Kanały dostępu i urządzenia (szczegółowe informacje dostępne są w Instrukcji Użytkownika TUTAJ)

     

    Jak używać klucza bezpieczeństwa?

    • Zaloguj się do Systemu Bankowości Internetowej
    • Zatwierdź logowanie kluczem – postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie (szczegółowe informacje dostępne są w Instrukcji Użytkownika TUTAJ)

     

    Pamiętaj, przechowuj klucz tak, aby nie był dostępny dla innych.

    W przypadku utraty klucza bezpieczeństwa np. jego zgubienia czy kradzieży, klient powinien jak najszybciej zgłosić ten fakt w Banku, aby zmienić narzędzia do potwierdzenia logowania do Systemu Bankowości Internetowej i usunąć klucz bezpieczeństwa.

    Przypominamy również, aby korzystając z bankowości elektronicznej pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa, dostępnych na naszej stronie pod linkiem www.bsczyzew.pl/bezpieczenstwo.

    Aby dowiedzieć się więcej prosimy o kontakt telefoniczny bądź mailowy. Zachęcamy do wypełnienia formularza kontaktowego w celu kontaktu z naszą doświadczoną kadrą. Zapraszamy również do naszych placówek.

    Bank Spółdzielczy w Czyżewie

    Centrala Banku
    ul. Szkolna 52, 18-220 Czyżew
    86 275 50 05

    Oddział w Bogutach
    ul. Aleja Jana Pawła II 55, 07-325 Boguty-Pianki
    86 277 50 77

    Punkt Obsługi Klienta
    ul. Duży Rynek 4, 18-220 Czyżew
    86 275 59 28
    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych

    Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    Zastrzeżenia kart dla Klientów 

    • (+48) 86 215 50 50 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
    • (+48) 828 828 828 (ogólnopolski system zastrzegania kart, z telefonów komórkowych i stacjonarnych, z kraju i z zagranicy, koszt wg taryfy operatora)

    Reklamacje

    W Banku Spółdzielczym w Czyżewie zawsze staramy się, żeby nasze produkty i usługi spełniały Twoje oczekiwania. Jeśli jednak masz zastrzeżenia, możesz złożyć reklamację. Każda opinia jest dla nas cenna. Jak złożyć reklamację przeczytasz TUTAJ.

    Cookies
    Znajdziesz nas też tutaj

    Bank Spółdzielczy w Czyżewie z siedzibą w Czyżewie przy ul. Szkolnej 52, 18-220 Czyżew, wpisany przez Sąd Rejonowy w Białymstoku, XII Wydział Gospodarczy do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000153001, NIP: 723-11-37-843, REGON: 000494433, BIC CODE (SWIFT): POLUPLPR.